Od ove školske godine u svim osnovnim školama u RH provodit će se program – ABECEDA PREVENCIJE. Abeceda prevencije konceptualni je okvir za razvoj i implementaciju školskih preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe. Njezina je svrha unaprijediti resurse školskih ustanova da primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa (ŠPP).
Abeceda prevencije konceptualni je okvir za razvoj i implementaciju školskih preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe. Njezina je svrha unaprijediti resurse školskih ustanova da uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa (ŠPP). Abeceda prevencije obuhvaća Vodič za razrednu nastavu, Vodič za predmetnu nastavu i Vodič za srednju školu.
U realizaciji aktivnosti programa prevencije bit će uključeni svi učenici i njihovi roditelji. Planirano je šest radionica za učenike svih razreda koje provode razrednici (tri u prvom polugodištu i tri u drugom) u trajanju između 30 i 45 minuta, dvije radionce za roditelje (roditeljski sastanak)
Ciljevi aktivnosti/programa:
- usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno
funkcioniranje i razvoj učenika. - prevencija neprihvatljivih ponašanja učenika kroz poticanje pozitivnog razvoja
učenika, usvajanja zdravih stilova i navika te osobno i društveno odgovornih
(prosocijalnih) oblika ponašanja - razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi
Osnovna namjena programa je unaprijediti resurse školskih ustanova da uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa.
Način vrednovanja - na kraju polugodišta i na kraju nastavne godine razrednici popunjavaju digitalni upitnik o broju provedenih aktivnosti po temama te kratku procesnu evaluaciju (kako je protekla provedba aktivnosti, što se pokazalo kao dobro, a što su bile prepreke,
zadovoljstvo provedbom) - online evaluacija provedenih aktivnosti za učenike.
- vanjska evaluacija od strane AZOO i MZOM koju će ispunjavati razrednici i voditelji školskih preventivnih programa.