Datum objave: 17. prosinca 2024.

Kategorija: školski psiholog

Što djeca osjećaju prije polaska u školu?
RADOSNO OČEKIVANJE,
STRAH I TJESKOBU,
ODBIJANJE,
SUMNJIČAVOST,
mješavinu svih ovih osjećaja u različitim omjerima.

A roditelji?
ISTO TAKO

Dobra priprema olakšava uključivanje u školski rad:

  1. predstavite djetetu njegovu buduću školu
    • ne budite nerealni u opisu škole i obveza koje dijete očekuju
    • ne plašite dijete školom
    • ne pokazujte sami mnogo strepnje i straha pred onim što ga u školi očekuje
    • recite djetetu da će u školi mnogo toga naučiti, ali da će biti i mnogo prilike družiti se i igrati s drugom djecom
    • ako je dijete imalo prilike osvjedočiti se da njegovi roditelji školu cijene kao nešto važno i vrijedno, iako još ne razumije sasvim što to znači, ono osjeća da je to tako jer vam vjeruje, pa to onda postaje njegov STAV PREMA ŠKOLI
    • otiđite ili barem posjetite školu (prilika je za to kod dolaska na testiranje zrelosti za školu) jer je uobičajena živost i dječji žamor najbolje sredstvo za smanjenje strepnje
    • prošećite ponekad s djetetom do škole ili školskim dvorištem, uputite ga kako prijeći cestu, ići podvožnjakom, “uvježbavajte” najsigurniji put do škole – tako škola postaje djetetu nešto poznato i očekivano
  2. testiranje zrelosti za školu i pregled kod liječnika
    • pregledom prije upisa u školu utvrđuju se djetetova zrelost i sposobnost za školu s ciljem da se otkriju eventualne teškoće koje bi mogle otežati djetetovu prilagodbu na školu i proces učenja
    • obraća se posebna pozornost na djetetovu psihičku, fizičku razvijenost, te na razvijenost govora, vida i sluha
  3. pripremite dijete za učenje čitanja i pisanja
    • to nikako ne podrazumijeva učenje pojedinih slova, prisiljavanje djeteta da ih piše – kako to pogrešno shvaćaju neki roditelji
    • prije svega to znači da s djetetom PUNO RAZGOVARAMO – pratimo njegove igre, odgovaramo na njegova pitanja “zašto”, učimo ga promatrati oko sebe i nastojimo da zapamti nove riječi i pojmove
    • potičite dijete da SAMO PRIČA, za što je ono uvijek spremno ako ga želimo slušati
    • usvojenost orijentacije desno – lijevo pridonosi orijentaciji u prostoru i olakšava usvajanje čitanja i pisanja
    • potičite sve dječje igre i aktivnosti koje vježbaju VJEŠTINU RUKU, USKLAĐENOST POKRETA OČIJU I RUKU (crtanje, bojanje, modeliranje i sl.)
    • dobro je da djeca češće imaju u ruci olovku ili drvenu bojicu i crtaju da bi stekla dobar “osjećaj” potrebnog pritiska (ako dijete ne voli crtati, koristite neke druge aktivnosti – šaranje sve sitnijih krugova i spirala, rezanje škarama i sl.)
  4. osim na kulturnim i higijenskim navikama trebate poraditi i na radnim navikama kod djece
    • dijete treba imati svoja zaduženja kod kuće – dajte im različite male poslove u kući, kontrolirajući ih uporno i dosljedno navikavate ih da ih obave do kraja, bili ti poslovi privlačni ili ne
    • zahvaljujući tome djeca kad krenu u školu, lakše naviknu pisati domaće zadaće i učiti gradivo, iako bi se možda radije igrala ili gledala TV
  5. prvi dan u školi
    • za dijete je sve novo – učitelj(ica), vršnjaci u razredu, škola – puno je tu uzbuđenja za dijete, ali i za roditelje prvaša
    • odnos prema učiteljici sasvim je NOVI ODNOS DJETETA PREMA ODRASLOM, od onoga što je naviklo u obitelji. U djetetovom životu pojavljuje se novi autoritet koji se voli i kojeg se pribojava
    • nekoj djeci je prvi dan u školi toliko uzbudljiv da zaplaču i ne žele se odvojiti od roditelja
    • neka vaše dijete ima stalno prisutan osjećaj brige i podrške članova obitelji dok se postupno ne privikne na svoju novu ulogu – biti učenik

pripremila Gorana Bilušić, dipl. psiholog

Pročitajte još

Što roditelji trebaju znati ako…

ŠTO RODITELJI TREBAJU ZNATI AKO … … JE VAŠE DIJETE NEUREDNO … VAŠE DIJETE PSUJE … SE VAŠE DIJETE NASILNO PONAŠA … VAŠE DIJETE LAŽE … JE VAŠE DIJETE NEPOSLUŠNO … SE VAŠE DIJETE SUKOBLJAVA S BRAĆOM I SESTRAMA … VAŠE DIJETE KRADE Saznajte neke korisne činjenice i...

Neurorazvojne vježbe

NEURORAZVOJNE  VJEŽBE (pripremila: GORANA BILUŠIĆ, dipl. psiholog - prema Svei J. Gold (2002.) -        Neurorazvojne vježbe predstavljaju program neinvazivnih vježbi koje imaju za cilj poticanje razvoja i sazrijevanja djetetovog živčanog sustava...

Skip to content