Datum objave: 21. prosinca 2024.

Kategorija: RaSTEM

Ciklus: od 4. do 8. razreda 

Cilj:  uspostavljanje je sinergije razvoja formalnog i neformalnog obrazovanja u svrhu razvoja programa za STEM područje, podijeljenog na dva dijela; jednog za učenike, drugog za učitelje, ukupne vrijednosti 2.042.449,12 eura koji će se provesti od srpnja 2022. do svibnja 2024. godine.

Očekivani ishodi: 

  • rješavati zadatke 
  • programirati 
  • upoznavanje s mogućnostima  umjetne inteligencije 
  • igrati se i sudjelovati u svim kolima CM Lige 

Projektom ćemo pripremiti mlade ljude za područja koja im mogu lakše osigurati radno mjesto u budućnosti, što je za posebno važno jer od samog početka se usmjerava ka razvoju visokoobrazovnih ustanova upravo iz STEM disciplina. Želimo dizanjem razine edukacije obrazovanja regrutirati i roditelje i djecu iz osnovne škole da krenu u ona zanimanja koja su posebno potencirana aktualnom energetskom krizom s kojom se Europa sučeljava“, kazao je šibenski gradonačelnik Željko Burić.  

U projektu sudjeluje pet osnovnih škola kojima je osnivač Grad Šibenik, a to su: OŠ Juraj Dalmatinac, OŠ Juraj Šižgorić, OŠ Meterize, OŠ Vrpolje i OŠ Brodarica s područnim školama. Također, uključene su i osnovne škole s Murtera i Skradina. Partneri u projektu su Hrvatski robotički savez, Fakultet elektrotehnike i računarstva iz Zagreba te Univerzitet iz Osla.

Ovdje je glavni fokus na uspostavi regionalnog znanstvenog centra u osnovnom školstvu. Kad govorimo o centru, ne mislimo na objekt koji će se graditi, nego smatramo da će postojeći kapaciteti, kako ljudski, tako i fizički u smislu škola i učionica, biti nadograđeni u STEM području koji je engleska kratica za Science, Technology, Engineering i Mathematics, dakle prirodne grane u koji ulaze fizika, matematika, informatika, kemija i biologija i upravo su tih pet osnovnoškolskih predmeta oni koje želimo nadopuniti projektom.

U sklopu projekta unutar škola bit će uređene učionice koje će imati dodatnu infrastrukturu, a naglasak je na robotici, meteorologiji, klimatologiji i poduzetništvu. Namjerava se educirati minimalno 15 nastavnika koji će dalje moći educirati, ne samo djecu i druge nastavnike, već i 200 djece do završetka projekta.

Način realizacije: 

Projekt će se ostvarivati za učenike  osnovne škole Brodarica kroz  radionice po dogovoru 7. sate u redovnoj nastavi,  u suprotnoj smjeni i subotama. Također će biti organizirani izleti, posjeti muzejima i nacionalnim parkovima te ljetni kampovi. Troškove pokriva grad Šibenik te organizira izlete.

Oblik: projektna nastava 

Sudionici: učenici od 5. do 8. razreda, učitelj A.C. i K.P.

Način učenja: grupni, individualni, rad u paru, učenje kroz igru, problemsko uĉenje 

Metode poučavanja: samostalno učenje, učenje otkrivanjem, suradničko učenje (kreirati okolinu kojoj će učenici istraživati i samostalno i uz pomoć roditelja učiti) 

 Trajanje izvedbe: od srpnja 2022. do svibnja 2024. godine.

Potrebni resursi: materijali za radionice i izradu zadataka, Lego Prime setovi koje smo dobili u trajno vlasništvo, računala 

Način praćenja i provjere ishoda: usporedba rezultata i prezentacija, hackathon

Odgovorne osobe: učitelj informatike A.C. te učitelj biologije i kemije K. P. 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Pročitajte još

Terenska nastava u sklopu projekta RaSTEM

Terenska nastava u sklopu projekta RaSTEM

Učenici naše škole u sklopu projekta RaSTEM zajedno s kolegama iz OŠ Vrpolje, OŠ Brodarica, OŠ Jurja Dalmatinca, OŠ Meterize, OŠ Skradin i OŠ Murterski škoji imali su priliku posjetiti različite lokacije baveći se različitim temama - klimatske promjene, poduzetništvo...

Treće mjesto na robotičkom hackathonu

U kampusu na Tvrđavi sv. Ivana uspješno je održan drugi po redu hackathon, ovaj put robotički. Među ekipama iz sedam osnovnih škola natjecali su se učenici petih razreda naše škole. Učenici su imali priliku pokazati svoje znanje u sklapanju i programiranju...

Skip to content