preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik

Produženi boravak

Produženi boravak

Autor: Ivana Rupić, 23. 5. 2010.

Produženi boravak

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.

 

 
2. OPIS RADA U PRODUŽENOM BORAVKU
 
Nakon redovite prijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Radno vrijeme i organizacija rada u školi mogu biti fleksibilni.
Boravak i rad prema takvom obliku organizira se od 8 sati ujutro do 17 sati poslije podne (dežurstvo po potrebi i nakon 17 sati). Ukoliko je potrebno, škola organizira i jutarnje dežurstvo.
 
Grupa učenika-polaznika produženog boravka može se organizirati različito: 
  • homogena skupina učenika istog razrednog odjela (1.a)
  • heterogena skupina učenika sastavljena od dva razredna odjela (1.a i 1.b)
  • heterogena skupina učenika sastavljena od dva različita razredna odjela (1.a i 2.a)
 
U homogenom razrednom odjelu rade dva (2) učitelja, jedan prije podne u redovitoj nastavi, drugi poslije podne u produženom boravku. Oba učitelja zajednički programiraju nastavne sadržaje, dogovaraju se o zajedničkim i odvojenim aktivnostima. Svaki sam planira svoje vrijeme, prema Nastavnom planu.
 
U heterogenom razrednom odjelu timsko planiranje i programiranje obuhvaća tri (3) učitelja. Različitost njihovih pristupa odgojno-obrazovnom procesu valja uskladiti u najvećoj mogućoj mjeri da bi učinkovitost i krajnji cilj – uspjeh, rast i razvoj djeteta, bila maksimalna.
Preporuka je da se učitelj/učitelji koji rade u nastavi svakodnevno dogovaraju i usklađuju svoje aktivnosti s učiteljem iz produženog boravka. Vrijeme za dogovaranje i usklađivanje aktivnosti ne bi smjelo biti kraće od pola sata. Preporuka je da se učitelji izmjenjuju oko podneva.
 
Stručni tim sačinjavaju i učitelj vjeronauka i stranog jezika pa je poželjno da se i oni uključe u zajedničko planiranje aktivnosti. Svi rade u timu: zajedno planiraju i programiraju sve aktivnosti (godišnje, mjesečno i tjedno).
 
Učiteljice koje rade u odjelu produženog boravka djeluju jedinstveno, suradnički, dogovorno, sveobuhvatno i integrirano s čitavim razrednim odjelom. Zajedno surađuju s roditeljima održavaju roditeljske sastanke i pojedinačne individualne razgovore s roditeljima. U ravnopravnom su položaju prema učenicima i roditeljima.
 
Slijedeći načela kurikularnog pristupa, a u skladu s načelima lokalnog i školskog kurikuluma, unutarnja organizacija nameće svakoj školi odgovornost u kreiranju tjednog i dnevnog rasporeda aktivnosti. Svaki učiteljski tim kreator je svakodnevnog rada s učenicima, u skladu sa zakonitostima struke.
 
 
 
3. CILJEVI PROGRAMA
 
Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su s općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja)
 
  1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
  2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinijeo dobru u društvu
  3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti) 
 
Specifični ciljevi:
  • potpun i harmoničan razvoj djeteta
  • važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
  • fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
  • izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
  • učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
  • ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
  • osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
  • pismenost (jezična i matematička)
  • razvoj osjećaja za hrvatski identitet
  • razvijanje duhovne dimenzije života
  • europska i globalna dimenzija modernog življenja
  • pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
  • funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
  • partnerstvo u obrazovanju
  • uloga tehnologije u obrazovanju
  • briga o djeci s posebnim potrebama
  • temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
  • olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
  • uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
 
4. KLJUČNA PODRUČJA RAZVOJA
 
Harmoničan razvoj tijela i duše: zadovoljavanje potrebe za kretanjem i ustanovljavanjem kulture kretanja; popravljanje koordinacije pokreta, osjećaja za ritam i slušanje; komuniciranje s osnovnim postavkama zdravog načina života; utemeljenje osnovnih navika koje služe svrsi; obogaćivanje emocionalnog života; poboljšanje poznavanja samog sebe i drugih; realistična samoevaluacija; jačanje potreba za interpersonalnim vezama.
 
Lakoća procesa socijalizacije i komunikacije: utemeljenje intelektualnih, emocionalnih i moralnih osobina ličnosti; upoznavanje i uvježbavanje pravilnog ponašanja; jačanje osjećaja jednakosti u vezama; usvajanje praktičnih znanja povezanih s elementarnim građanskim odgojem i svakodnevnim životnim dužnostima.
 
 
Utemeljenje osnova jezične komunikacije: postizanje solidne uporabe jezika, usmeno i pisano, temeljnih sposobnosti i vještina; ciljani razvoj mentalnih sposobnosti; utemeljenje vještina za samoučenje i samoedukaciju.
 
Uz postizanje vještine preciznog i tečnog čitanja, od učenika prvog do četvrtog razreda zahtijeva se razvijanje temeljne vještine interpretativnih, kritičkih i kreativnih čitateljskih vještina i izražajnog čitanja i recitiranja.
Učenje pisanih slova prvi je korak u učenju uporabe pisanog jezika. Automatskom pisanju prethodi učenje oblika i spajanja slova. Učenici moraju biti osposobljeni dovoljno brzo pisati da pisanje koriste kao alat.
Zahtjev razvijanja lijepog rukopisa, ekonomične i uredne organizacije teksta i uporabe standardnih i urednih slova ne sprječava individualne osobitosti rukopisa. Učenici moraju naučiti pisati bez izostavljanja, zamjene ili ispuštanja slova.
 
Utemeljenje osnova matematičke, logičke i znanstveno-tehnološke pismenosti: aktivnosti kreativnog, jasnog i logičnog rješavanja problema; otkrivanje, redanje, klasificiranje, generaliziranje, skiciranje, računanje i mjerenje; primjena matematičkih znanja u različitim konceptima; uporaba riječi, brojeva, simbola, grafova, tabela, dijagrama i modela za objašnjenje matematičkih zakonitosti; korištenje prikladnog matematičkog zapisa, matematičke i ostale terminologije vezane uz prirodne znanosti, verbaliziranje– matematički jezik; podupiranje rješenja verbalnom i simboličnom djelatnošću; uporaba informacijsko komunikacijskih tehnologija (ICT); uvježbavanje i razvoj radno-praktično-tehničkih vještina
 
Kulturno-umjetničko područje razvoja: osposobljavanje za primanje emocionalnih, moralnih i estetskih vrijednosti u literarnim i likovnim radovima, kroz kazališne i kino predstave; čitanje kvalitetne poezije i proze; upoznavanje s klasičnom i prikladnom hrvatskom i stranom literaturom.
Pozornost se obraća književnim, povijesnim i umjetničkim stajalištima bliskim uzrastu učenika.
 
Igre, šport i rekreacija: stalno zadovoljavanje potreba za kretanjem; igre oponašanja, dječje igre iz narodne tradicije, improviziranje igara u samostalnoj režiji, popravljanje koordinacije pokreta, grupno improviziranje igara popraćeno ritmom, pokretom i mimikom; elementarne igre, momčadske igre, športovi.
 
Aktivnosti prema odabiru škole: svaka će škola, s obzirom na uvjete koje ima i na zavičajnu (lokalnu) pripadnost, odabirati aktivnosti koje su specifične za njihov kraj ili njihovu školu (u skladu s lokalnim događajima, narodnim običajima ili okolnostima u kojima žive i rade).
Primjerice: rad u vrtu ili učeničkoj zadruzi i sl.
 
U organizaciji je moguće omogućiti učenicima aktivnosti koje uključuju učenje stranog jezika, treniranje nekog športa (uz trenera) ili aktivnosti koje se dogovaraju s roditeljima i koje roditelji dodatno financiraju.
 
 
4. SADRŽAJI PROGRAMA
 
Ostvarivanje ciljeva i razvoj ključnih područja najučinkovitije će se odjelotvoriti usmjeravanjem rada na sadržaje, teme, ključne pojmove i obrazovna postignuća koja su propisana Nastavnim planom i programom (MZOŠ, 2006.) za određeni razred, u skladu sa zahtjevima HNOS-a, a u dijelu vremena predviđenom za pisanje domaćih zadaća, ponavljanje, uvježbavanje i primjenu naučenog. Sadržaje će realizirati učitelj u produženom boravku, ali u dogovoru s učiteljem koji radi u nastavi. Stoga je izuzetno važno sve aktivnosti planirati kako bi se postigla koherentnost među odabranim sadržajima i usklađenost djelovanja među učiteljima.
 
Vrijeme predviđeno za realizaciju ostalih područja valja realizirati u skladu s prethodno navedenim ciljevima rada u produženom boravku, imajući uvijek na umu dob i mogućnosti djeteta.
 
Kreativnost, inovativnost i učiteljska umješnost maksimalno će doći do izražaja pri odabiru igara, literature, kulturnih sadržaja kao i sadržaja kojima će realizirati zahtjeve za razvojem socijalizacijskih i komunikacijskih te radno-tehničkih kompetencija. Osobitu pozornost treba posvetiti cjelokupnom razvoju djeteta (holistički pristup), u zdravu, samostalnu, radno osposobljenu jedinku koja će u budućnosti svojim znanjem, razvijenim životnim vještinama i stavovima pridonijeti razvoju hrvatskog društva.
 
 
5. PODRUČJA I PLAN AKTIVNOSTI U PRODUŽENOM BORAVKU
 
 
 PODRUČJA AKTIVNOSTI
 PLAN AKTIVNOSTI
(preporučeno vrijeme u odnosu na 25 sati tjedno, izraženo u postotku)
1. JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO
 15%
2.MATEMATIČKO-LOGIČKO,ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO
 
 10%
3. SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA
 
 25%
4. KULTURNO-UMJETNIČKO
 15%
5. IGRE, ŠPORT, REKREACIJA
 25%
6. PREMA ODABIRU ŠKOLE ( u skladu s lokalnim i školskim kurikulumom)
 10%
 
 
Učenje, odmor i aktivnosti po izboru djeteta i roditelja spajaju se u jedinstvenu cjelinu pedagoških djelatnosti škole. 
 
6. DIDAKTIČKO-METODIČKE SMJERNICE
 
U skladu s ciljevima i zadaćama koje želimo ostvariti i s razvojnim mogućnostima učenika, preporučuje se izmjenjivati strategije, metode i oblike rada kako bi se djetetu omogućilo da na lak i bezbrižan način uvježbava programom predviđene sadržaje te maksimalno opušteno provodi svoje slobodno vrijeme. Škola mora postati učenikov drugi dom, sa svim obilježjima ugodnog, obiteljskog i prijateljskog okružja.
 
Važna pedagoška načela učenja temelje se na tome da je:
  • motivirajući faktor dječjeg učenja njegov osjećaj čuđenja i prirodne znatiželje
  • dijete aktivno u procesu svog učenja
  • postojeće dječje znanje i iskustvo temelj je učenja
  • dječje trenutačno okružje osigurava kontekst učenja
  • u centru procesa učenja je jezik
  • dijete je dužno učiti vođenim aktivnostima i metodama otkrivanja
  • dijete je dužno uputiti u estetsku dimenziju učenja
  • socijalna i emocionalna dimenzija važan je faktor učenja
 
Načini organizacije i oblici rada:
  • kurikularni pristup (umjesto predmetno-satnog)
  • integrirano učenje i poučavanje
  • multidisciplinarni i kroskurikularni pristup (informacijsko-komunikacijske tehnologije)
  • timsko i suradničko učenje
  • istraživačka nastava
  • iskustveno učenje
  • problemska nastava
  • projektna nastava
  • učenje kroz igru, praksu, učenje za život
  • fakultativni programi (jezici, športske aktivnosti)
  • tečajna nastava
  • izvanučionička i terenska nastava
  • izvannastavne aktivnosti 
7. UVJETI ZA IZVOĐENJE PROGRAMA (IMPLEMENTACIJA)
 
Program rada u produženom boravku realizira se u svim raspoloživim prostorijama u školi, uključujući i športsku dvoranu i igralište.
Nastavni proces odvija se u učionici tijekom prijepodnevnih sati, a program rada produženog boravka može se ostvarivati u istoj učionici ili u prostoru koji je prilagođen i opremljen isključivo za ostvarivanje rada produženog boravka (ovisno o postojećim uvjetima u školi).
Za potrebe pravilne i zdrave prehrane učenika valja osigurati prostor za pripremanje i konzumiranje hrane (školska kuhinja i blagovaonica). Tijekom boravka u školi učenicima bi trebalo osigurati doručak, jedan kuhani topli obrok i poslijepodnevnu užinu. Kako bi se učenicima omogućilo, a učiteljima olakšalo usvajanje pravila ponašanja za vrijeme obroka i pravilnih prehrambenih navika, poželjno je da ti prostori budu ugodni, estetski uređeni i prikladno opremljeni.
S obzirom na to da se radi o maloj djeci (osobito učenicima prvih razreda), bilo bi uputno osigurati strunjače, jastučiće ili krevetiće za poslijepodnevni odmor.
Prostori u kojima će učenici provoditi veći dio dana trebaju biti svijetli, dovoljno veliki, opremljeni audio-vizualnom opremom, didaktičkim pomagalima, malom priručnom bibliotekom i računalom.
Vanjske prostore (školsko igralište) trebalo bi opremiti ljuljačkama, klackalicama i sličnim pomagalima.
Za raznovrsne učeničke aktivnosti bilo bi poželjno osigurati dovoljno materijala (papiri, bojice, škare i ljepila, platno, žica, drvo…)
Usvajanje higijenskih navika zahtijeva dovoljnu količinu sapuna i papira te umivaonik za pranje ruku (po mogućnosti ne samo u sanitarnom čvoru).
U opremanju prostora može se aktivno uključiti i roditelje (dijete može donijeti omiljenu igračku, knjigu i sl.)
Za ostvarivanje izvanučioničke i terenske te fakultativne nastave valja predvidjeti dodatna materijalna sredstva (odlazak u kazalište, kino, galerije, na koncerte).
 
 
8. PRIMJERI AKTIVNOSTI UNUTAR PODRUČJA (OKVIRNI KURIKULUM)
 
 
 
 
PODRUČJA
 
AKTIVNOSTI
 
PLAN
NAČINI ORGANIZACIJE I OBLICI RADA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO
  • slušanje i govorenje
  • uočavanje zvukova u prostoru (zvuk, ton, glas)
  • glasovna analiza i sinteza
  • analitičke vježbe-rastavljanje riječi na slogove i glasove
  • vježbanje uporabe malih i velikih tiskanih i pisanih slova
  • čitanje, pisanje, recitiranje
  • artikulirano i razumljivo govorenje
  • vježbanje pravilnog naglašavanja riječi i rečenica
  • pokazivanje emocija izrazom lica
  • povezivanje neverbalne komunikacije sa sadržajem teksta za vrijeme čitanja i tumačenje govora tijela
  • situacijska dramatizacija: pozdravljanje, predstavljanje, postavljanje pitanja, izricanje zahtjeva, iskazivanje zahvalnosti
  • reproduciranje priča uz pomoć lutaka
  • igranje uloga
  • glasno čitanje utemeljeno na prirodnom govoru
  • sudjelovanje u diskusijama i debatama radnih skupina
  • kritičko i kreativno čitanje
  • vježbanje urednog, čitkog i jasnog pisanja
  • komunikacija s različitim medijima
  • pravilna uporaba rječnika, dječjih enciklopedija i leksikona
  • učenje stranih jezika
 
itd.
 
 
Tjedno zaduženje učitelja koji radi u produženom boravku je 25 sati. Preporuka je da svoje vrijeme planira u preporučenom postotku vremena u ukupnoj satnici.
 
 
 
 
 
 
 15%
integrirano učenje i poučavanje
 
 
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
 
 
timsko –suradničko učenje
 
istraživačka nastava
 
iskustveno učenje
 
 
problemska nastava
 
 
projektna nastava
 
 
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
 
 
fakultativni programi
 
 
tečajna nastava
 
 
 
izvanučionička i terenska nastava
 
 
 
izvannastavne aktivnosti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MATEMATIČKO-LOGIČKO, ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO
  • uočavanje prostora i odnosa u prostoru
  • analiza i sinteza elemenata prostora i površine, oblik, znak
  • interpretacija informativnih i svakodnevnih tekstova
  • prikupljanje informacija (putem medija i izvještavanje o prikupljenome)
  • aktivnosti rješavanja problema u svrhu spoznavanja i razumijevanja zakonitosti
  • aktivnosti kreativnog, jasnog i logičnog rješavanja problema
  • otkrivanje redanje klasificiranje generaliziranjeskiciranje računanje i mjerenje
  • primjena matematičkih znanja u različitim konceptima
  • uporaba riječi, brojeva, simbola, grafova, tabela, dijagrama i modela za objašnjenje matematičkih zakonitosti
  • korištenje prikladnog matematičkog zapisa, matematičke terminologije, verbaliziranjematematički jezik
  • podupiranje rješenja verbalnom i simboličnom djelatnošću
  • primjena usvojenih matematičkih postupaka na drugim matematičkim problemima
  • uporaba informacijsko komunikacijskih tehnologija (ICT)
  • uvježbavanje i razvoj radno-praktično-tehničkih vještina
 
itd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 10%
integrirano učenje i poučavanje
 
 
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
 
 
timsko –suradničko učenje
 
istraživačka nastava
 
iskustveno učenje
 
 
problemska nastava
 
 
projektna nastava
 
 
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
 
 
 
 
tečajna nastava
 
 
 
izvanučionička i terenska nastava
 
 
 
izvannastavne aktivnosti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA
  • implicitno i eksplicitno razvijanje prikladnih moralnih vrijednosti, osjećaja za vlastitu i kolektivnu odgovornost, pozitivnih osobina ličnosti te osobnog kodeksa moralnog ponašanja
  • vježbanje vještina za samoučenje
  • odgovorno, temeljito i redovito pisanje domaćih uradaka
  • usvajanje tehnika samostalnog i suradničkog učenja
  • učenje i vježbanje pravila ponašanja u razredu, školi i na školskom igralištu
  • slušanje i slijeđenje upute
  • promatranje aktivnosti osoba u neposrednoj dječjoj okolini
  • sudjelovanje u aktivnostima zajednice
  • skrb o sebi drugima
  • uočavanje osnovnih postavki zdravog načina života
  • razvijanje i unaprjeđivanje zdravstveno-higijenskih navika
  • učenje i prihvaćanje zdravih prehrambenih navika (zdravi jelovnik)
  • učenje tehnika opuštanja i relaksacije
  • vježbanje socijalnih odnosa između odraslih i djece i djece i djece
  • usvajanje praktičnih znanja povezanih s elementarnim građanskim odgojem i svakodnevnim životnim dužnostima
  • učenje prava i odgovornosti u demokratskom društvu
  • razvijanje kooperativnosti, odgovornosti, lojalnosti skupini, učenju,
  • igranje uloge vođe i istraživača
  • svladavanje umijeća snalaženja u sukobu
  • diskutiranje i zauzimanje pravilnog stava prema zdravom okolišu
  • pisanje kritika i ekoloških preporuka
  • citiranje ekoloških poruka
 
itd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 25%
integrirano učenje i poučavanje
 
 
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
 
 
timsko –suradničko učenje
 
istraživačka nastava
 
iskustveno učenje
 
 
problemska nastava
 
 
projektna nastava
 
 
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
 
 
fakultativni programi
 
 
tečajna nastava
 
 
 
izvanučionička i terenska nastava
 
 
 
izvannastavne aktivnosti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KULTURNO-UMJETNIČKO
  • taktilne, olfaktivne, gustativne aktivnosti
  • razvijanje osjećaja za ritam i slušanje
  • povezivanje govora s ritmičkim kretnjama
  • pjevanje, sviranje
  • pokret, ples
  • slikanje, risanje, oblikovanje,
 dizajn
  • posjet kazalištima, galerijama, koncertima, kinima
  • upoznavanje nacionalnog blaga i hrvatske baštine
  • razumijevanje uloge religije u razvijanju društva, osobnih i socijalnih vrijednosti
 
itd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 15%
integrirano učenje i poučavanje
 
 
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
 
 
timsko –suradničko učenje
 
istraživačka nastava
 
iskustveno učenje
 
 
problemska nastava
 
 
projektna nastava
 
 
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
 
 
fakultativni programi
 
 
tečajna nastava
 
 
 
izvanučionička i terenska nastava
 
 
 
izvannastavne aktivnosti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
IGRE, ŠPORT, REKREACIJA
  • izvođenje pokreta i suvislih kretnji
  • razvijanje osjeta gibanja i položaja pojedinih dijelova tijela
  • igre oponašanja
  • dječje igre narodne tradicije
  • improviziranje igara u samostalnoj režiji
  • popravljanje koordinacije pokreta
  • grupno improviziranje igara popraćeno ritmom, pokretom i mimikom
  • elementarne igre
  • momčadske igre
  • športovi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 25%
integrirano učenje i poučavanje
 
 
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
 
 
timsko – suradničko učenje
 
istraživačka nastava
 
iskustveno učenje
 
 
problemska nastava
 
 
projektna nastava
 
 
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
 
 
fakultativni programi
 
 
tečajna nastava
 
 
 
izvanučionička i terenska nastava
 
 
 
izvannastavne aktivnosti
 
 
 
 
10% vremena ostaje za realizaciju sadržaja lokalnog i školskog kurikuluma.
 
 
Napomena: učitelji kao kompetentni stručnjaci mogu nadopuniti primjere aktivnosti u određenim područjima u skladu s razvojnim zahtjevima i Nastavnim planom i programom, a prema novoj odgojno-obrazovnoj paradigmi koju promiče HNOS.
 
 
9. ZAKLJUČAK 
Rad u produženom boravku izazov je za učitelje i učenike. Imajući na umu temeljne zakonitosti struke, krajnji cilj (postignuće) i želju da učenik kvalitetno, svrsishodno, kreativno i ugodno provodi svoje vrijeme u školi, nebrojene se mogućnosti otvaraju učitelju koji želi ispuniti sve svoje kreativne potencijale. 
 
Prijedlog modela za rad u produženom boravku sastavile više savjetnice za razrednu nastavu:
 
Sanja Urek, dipl. učitelj
Biljana Petljak Jakunić, dipl. učitelj
 




 

Sandučić povjerenja

Slika kao link

Pišite nam

sanducic-povjerenja@os-jsizgorica-si.skole.hr

Ako imate neki problem (u školi ili osobni) koji vas muči, a o kojem je teško pričati ili mislite da se nemate kome obratiti, slobodno nam pišite. Uvijek ćemo vam nastojati riješiti taj problem. Osim on-line komunikacije, i u holu škole postavljen je sandučić povjerenja u koji također možete ubaciti napisane poruke.

Ravnateljica i Stručni tim Škole

Prijavi nasilje
UDŽBENICI za 2023./2024.

Popis udžbenika je informativan i učenici će ih dobiti u školi, a roditelji kupuju druge obrazovne nastavne materijale koje možete pogledati u prilozima.

eDnevnik
Web stranice razreda
Online lektire
Prehrana 7

Pomoćnici u nastavi
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 8. 2013.

Ukupno: 977328
Ovaj mjesec: 3176
Ovaj tjedan: 1131
Danas: 20
LINKOVI
 
Oglasna ploča
Korisni linkovi
DOKUMENTI
CMS za škole logo
Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik / Stjepana Radića 44 A, HR-22000 Šibenik / os-jsizgorica-si.skole.hr / ured@os-jsizgorica-si.skole.hr
preskoči na navigaciju