2021-10-12 08:51:04

ePIRLS

Naša Škola zajedno s ostalim školama širom svijeta, a dvjestotinjak škola iz Hrvatske, izabrana je za Međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti. Ovaj projekt će se provoditi u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje, a provest će se u dva peta razreda. Učenici se za istraživanje ne trebaju dodatno pripremati, istraživanje se ne ocjenjuje i ne utječe na druge ocjene, a za odgovaranje na pitanja predviđeno je do 3 školska sata (popunjavanje upitnika te rješavanje zadataka).

 

PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole. Osnovna svrha istraživanja je na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu.

Istraživanje PIRLS pruža mogućnost zemljama sudionicama da na temelju prikupljenih podataka unaprijede čitalačke kompetencije. Prikupljeni podatci i informacije iz upitnika koriste se kako bi se:

pratili trendovi postignuća učenika na razini obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu pratili utjecaj novih ili revidiranih obrazovnih politika prepoznali nedostatci obrazovnoga sustava i potaknula kurikularna reforma poboljšalo poučavanje i učenje čitanja na temelju analiza i podataka provela sadržajno povezana istraživanja, poput istraživanja stavova o jednakosti ili ispitivanja učenika u dodatnim razredima prikupili opširni kontekstualni podatci o obiteljskome i školskome ozračju

ePIRLS čitanje online na računalu/tabletu nadgleda koliko dobro učenici čitaju, interpretiraju i kritički promišljaju o online informacijama u okruženju koje ostavlja dojam i izgleda poput interneta. Simulacijom internetskoga preglednika, učenici provode pretraživanja, upravljaju preglednikom koristeći poveznice i kartice te čitaju tekstove i rješavaju zadatke poput školskih zadataka s povijesnim ili prirodoslovnim temama. Pod vodstvom učiteljevoga avatara, učenik upravlja stranicama kako bi odgovorio na pitanja, objasnio odnose, interpretirao i integrirao informacije. Mrežne stranice sadrže vizualne podatke poput slika, grafova i karata, kao i upravljačke i dinamične značajke poput animacija, hyperpoveznica i skočnih prozora.

U priloženom dokumentu se nalazi prezentacija koja će vas pobliže upoznati s istraživanjem i njegovim ciljem.

Više pročitajte na:

https://www.ncvvo.hr/medunarodna-istrazivanja/pirls/

https://pirls.bc.edu/

Priloženi dokumenti:

PIRLS 2021 MS INFO za roditelje-skrbnike ppt.pdf

 


Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik