2018-03-16 09:28:45

PRIPREME ZA POČETAK ŠKOLE
 
Što djeca osjećaju prije polaska u školu?
  • RADOSNO  OČEKIVANJE,
  • STRAH  I TJESKOBU,
  • ODBIJANJE,
  • SUMNJIČAVOST,
mješavinu svih ovih osjećaja u različitim omjerima.
 
 
 
 
A roditelji?                            ISTO  TAKO   Dobra  priprema olakšava uključivanje u školski  rad:   predstavite  djetetu njegovu buduću  školu ne budite nerealni u opisu škole i obveza koje dijete očekuju ne plašite dijete školom ne pokazujte sami mnogo strepnje i straha pred onim što ga u školi očekuje recite djetetu da će u školi mnogo toga naučiti, ali da će biti i mnogo prilike družiti se i igrati s drugom djecom ako je dijete imalo prilike osvjedočiti se da njegovi roditelji školu cijene kao nešto važno i vrijedno, iako još ne razumije sasvim što to znači, ono osjeća da je to tako jer vam vjeruje, pa to onda postaje njegov STAV PREMA ŠKOLI otiđite ili barem posjetite školu (prilika je za to kod dolaska na testiranje zrelosti za školu) jer je uobičajena živost i dječji žamor najbolje sredstvo za smanjenje strepnje prošećite ponekad s djetetom do škole ili školskim dvorištem, uputite ga kako prijeći cestu, ići podvožnjakom, “uvježbavajte” najsigurniji put do škole – tako škola postaje djetetu nešto poznato i očekivano   testiranje  zrelosti  za školu  i pregled  kod  liječnika pregledom prije upisa u školu utvrđuju se djetetova zrelost i sposobnost za školu s ciljem da se otkriju eventualne teškoće koje bi mogle otežati djetetovu prilagodbu na školu i proces učenja obraća se posebna pozornost na djetetovu psihičku, fizičku razvijenost, te na razvijenost govora, vida i sluha pripremite  dijete  za  učenje  čitanja  i  pisanja to nikako ne podrazumijeva učenje pojedinih slova, prisiljavanje djeteta da ih piše – kako to pogrešno shvaćaju neki roditelji prije svega to znači da s djetetom PUNO  RAZGOVARAMO – pratimo njegove igre, odgovaramo na njegova pitanja “zašto”, učimo ga promatrati oko sebe i nastojimo da zapamti nove riječi i pojmove potičite dijete da SAMO  PRIČA, za što je ono uvijek spremno ako ga želimo slušati usvojenost orijentacije desno – lijevo  pridonosi orijentaciji u prostoru i olakšava usvajanje čitanja i pisanja potičite sve dječje igre i aktivnosti koje vježbaju VJEŠTINU  RUKU, USKLAĐENOST  POKRETA  OČIJU  I  RUKU (crtanje, bojanje, modeliranje i sl.) dobro je da djeca češće imaju u ruci olovku ili drvenu bojicu i crtaju da bi stekla dobar “osjećaj” potrebnog pritiska (ako dijete ne voli crtati, koristite neke druge aktivnosti – šaranje sve sitnijih krugova i spirala, rezanje škarama i sl.) osim  na  kulturnim  i  higijenskim  navikama  trebate  poraditi  i  na  radnim  navikama  kod  djece dijete treba imati svoja zaduženja kod kuće – dajte im različite male poslove u kući, kontrolirajući ih uporno i dosljedno navikavate ih da ih obave do kraja, bili ti poslovi privlačni ili ne zahvaljujući tome djeca kad krenu u školu, lakše naviknu pisati domaće zadaće i učiti gradivo, iako bi se možda radije igrala ili gledala TV prvi  dan  u  školi za dijete je sve novo – učitelj(ica), vršnjaci u razredu, škola – puno je tu uzbuđenja za dijete, ali i za roditelje prvaša odnos prema učiteljici sasvim je NOVI ODNOS DJETETA PREMA ODRASLOM, od onoga što je naviklo u obitelji. U djetetovom životu pojavljuje se novi autoritet koji se voli i kojeg se pribojava nekoj djeci je prvi dan u školi toliko uzbudljiv da zaplaču i ne žele se odvojiti od roditelja neka vaše dijete ima stalno prisutan osjećaj brige i podrške članova obitelji dok se postupno ne privikne na svoju novu ulogu – biti  učenik     pripremila Gorana Bilušić, dipl. psiholog  

Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik