2024-10-11 12:00:39

Implementacija programa - ABECEDA PREVENCIJE
Od ove školske godine u svim osnovnim školama u RH provodit će se program - ABECEDA PREVENCIJE. Abeceda prevencije konceptualni je okvir za razvoj i implementaciju školskih preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe. Njezina je svrha unaprijediti resurse školskih ustanova da primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa (ŠPP).
Abeceda prevencije konceptualni je okvir za razvoj i implementaciju školskih preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe. Njezina je svrha unaprijediti resurse školskih ustanova da uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa (ŠPP). Abeceda prevencije obuhvaća Vodič za razrednu nastavu, Vodič za predmetnu nastavu i Vodič za srednju školu.
 
 
U realizaciji aktivnosti programa prevencije bit će uključeni svi učenici i njihovi roditelji. Planirano je šest radionica za učenike svih razreda koje provode razrednici (tri u prvom polugodištu i tri u drugom) u trajanju između 30 i 45 minuta, dvije radionce za roditelje (roditeljski sastanak) Ciljevi aktivnosti/programa: - usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj učenika. - prevencija neprihvatljivih ponašanja učenika kroz poticanje pozitivnog razvoja učenika, usvajanja zdravih stilova i navika te osobno i društveno odgovornih (prosocijalnih) oblika ponašanja - razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi Osnovna namjena programa je unaprijediti resurse školskih ustanova da uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa. Način vrednovanja  - na kraju polugodišta i na kraju nastavne godine razrednici popunjavaju digitalni upitnik o broju provedenih aktivnosti po temama te kratku procesnu evaluaciju (kako je protekla provedba aktivnosti, što se pokazalo kao dobro, a što su bile prepreke, zadovoljstvo provedbom) - online evaluacija provedenih aktivnosti za učenike. - vanjska evaluacija od strane AZOO i MZOM koju će ispunjavati razrednici i voditelji školskih preventivnih programa.

Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik