2009-10-21 00:00:00

UČENJE

 

  

UČI SE NE SAMO KOD KUĆE NEGO I U ŠKOLI ZA VRIJEME NASTAVE. ZATO SLUŠAJTE, PAZITE I AKTIVNO SUDJELUJTE NA SATU.

 

 





 

U Č E N J E ili sve što biste o učenju trebali znati   NE ZABORAVITE:   UČI SE NE SAMO KOD KUĆE NEGO I U ŠKOLI ZA VRIJEME NASTAVE. ZATO SLUŠAJTE, PAZITE I AKTIVNO SUDJELUJTE NA SATU.     VOLJA   §         da biste uspješno učili važno je da to najprije ŽELITE i to čvrsto §         prije početka učenja dogovorite se sa samim sobom npr. ovako: “Danas ću učiti 2 sata i naučit ću sve što treba.” §         navijte sat da vam zvoni za 2 sata i  nipošto ne odustajte od učenja §         odlutale misli silom vraćajte u pravi “kolosijek” , nastojite 2 sata izdržati AKTIVNO i u PUNOJ KONCENTRACIJI §         vidjet ćete da su ta 2 sata koja ste potrošili na učenje prva sitnica prema vremenu koje će vam preostati za IGRU, SPORT pa ako hoćete i za dosađivanje.           OKOLINSKI UVJETI   §         stvorite NAVIKU na mjesto i vrijeme učenja = što znači da učite uvijek na istom mjestu i u isto vrijeme §         to nam znatno OLAKŠAVA KONCENTRACIJU za učenje §         bitni uvjeti u vašoj okolini su: DOVOLJNO SVJETLOSTI, UMJERENA TOPLINA i DOVOLJNO KISIKA u zraku §         izbjegavajte sve ono što vam ometa koncentraciju: BUKU, GLASNU GLAZBU; isključite radio i TV §         s površine radnog stola sklonite sve ono što vam odvlači pažnju, a ispred vas neka budu potrebne knjige, bilježnice, priručnici i SAT.   KONCENTRACIJA PAŽNJE   §         kad počnemo učiti neko gradivo naša pažnja se još ne može odmah  koncentrirati na njega, već je potrebno da prođe neko vrijeme dok se SASVIM NE SABEREMO   §         to je POČETNO KONCENTRIRANJE i ono je najteže jer nam misli često “bježe” s predmeta učenja   §         zato, kad počinjete učiti, učinite to “svom snagom” i u oštrom tempu, jer se tako brže koncentrirate   §         isto tako JAKO JE VAŽNO da jednom započetu aktivnost učenja ne prekidate, jer kad se nakon svakog (pa i najkraćeg) prekida ponovno vratite učenju opet morate potrošiti vrijeme i energiju na ponovno koncentriranje.                 PLANIRANJE   §         ne učite bez plana, ono što vam se sad sviđa ili što vam dođe pod ruku §         ne čekajte posebnu inspiraciju za učenje §         učite REDOVITO, svaki dan (osim jednog dana u tjednu kad ćete se odmoriti i od učenja, najbolje subotom)        AKTIVNOST UČENJA            ◦ kad započnete učenje NAJPRIJE učite one lekcije koje ste taj dan učili u školi ◦ kad to završite, ponovite one predmete koje imate sutradan po rasporedu    

 

KAKO UČITI ?   najprije jedanput pročitamo lekciju da bismo shvatili njen osnovni smisao   ponovno čitamo istu lekciju podcrtavajući pri tome one dijelove koji su VRLO VAŽNI   podcrtane rečenice iz lekcije SVOJIM RIJEČIMA napišemo na papir i time zapravo SMANJIMO LEKCIJU   učimo naše zabilješke i ponavljamo dok nismo u stanju sve ponoviti bez dodatnog zavirivanja u knjigu ili zabilješke   

 

NE ZABORAVITE   Brže i bolje pamtimo one podatke koje – NAPIŠEMO, NACRTAMO, PREDOČIMO ili GLASNO IZGOVORIMO         KOLIKO VREMENA TREBA UČITI ?   ½ u prosjeku od 1 do 3 sata ujutro od 8 do 11 sati     popodne od 15 do 18 sati   (u to vrijeme uključeni su i izrada domaćeg rada, radnih bilježnica , vježbanje zadataka …)   §         naučite PLANIRATI poslove i vrijeme za svaki slijedeći tjedan (ne samo učenje već po mogućnosti i druge aktivnosti) §         taj PLAN napišite i stavite na vidno mjesto, npr. kod radnog stola da vas PODSJEĆA na vaše obaveze     ...još nešto   ako vam je neko gradivo VELIKO, OPŠIRNO ili TEŠKO, nemojte ga učiti „u komadu“ ili sve odjednom   učite ga u dijelovima, tako ćete nekim (težim) dijelovima moći posvetiti više pažnje, a i LAKŠE ćete savladati gradivo   ... kako to izvesti ?   veliku ili tešku lekciju podijelite na više dijelova. Npr. 1., 2., 3. i 4. dio   a učimo na slijedeći način: 1., 1.+2., 1.+2.+3., 1.+2.+3.+ 4.     ZADOVOLJSTVO   kad završite svoje zadatke (ono što ste za taj dan isplanirali) osjetit ćete UGODNO        OLAKŠANJEostatak dana utrošit ćete bezbrižno kako želite sutradan u školi neće biti: NERVOZE, PRETJERANOG STRAHA ili PREVELIKE ZBUNJENOSTI osjećat ćete se SIGURNIJE a doći će i USPJEH koji će u vama izazvati ZADOVOLJSTVO, a imat ćete tako i poticaj za     daljnji rad                                                                                                                pripremila: G. Bilušić, dipl. psiholog  

Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik